
AGENCIA MANACORNOTICIAS 13/01/2026 - 10:04:41 | ![]() ![]() |

![]() | L’Hospital de Manacor és una infraestructura clau per garantir l’equitat territorial en l’accés a la sanitat pública i dona cobertura a prop de 170.000 habitants, una xifra que supera àmpliament els 200.000 |
El Ple de l’Ajuntament de Manacor aprova per unanimitat reclamar serveis sanitaris de qualitat per a l’Hospital de Manacor. El Ple de l’Ajuntament de Manacor va aprovar per unanimitat aquest dilluns vespre una moció per reclamar el reforç i la millora dels serveis sanitaris de l’Hospital de Manacor. La iniciativa, presentada conjuntament pels grups municipals de MÉS-Esquerra, PSIB-PSOE i AIPC, i defensada pel batle de Manacor, Miquel Oliver, expressa la preocupació compartida de la corporació municipal per la situació actual del centre hospitalari de referència del Llevant, el Pla i el Migjorn de Mallorca.
L’Hospital de Manacor és una infraestructura clau per garantir l’equitat territorial en l’accés a la sanitat pública i dona cobertura a prop de 170.000 habitants, una xifra que supera àmpliament els 200.000 durant els mesos d’estiu a causa de la població flotant. El ple recorda que l’hospital és fruit d’una llarga reivindicació ciutadana i que continua essent essencial per oferir una atenció sanitària pròxima, digna i de qualitat a la part forana de Mallorca.
La moció posa de manifest el deteriorament progressiu de la xarxa sanitària pública i alerta sobre les mancances estructurals que pateix l’Hospital de Manacor, especialment pel que fa a la falta de professionals en serveis essencials. Entre els dèficits més preocupants hi destaquen les mancances de personal a Radiologia, que provoquen demores en proves diagnòstiques i desplaçaments innecessaris a Palma; la falta d’anestesistes, que limita l’activitat quirúrgica i la disponibilitat de quiròfans; i la necessitat urgent de reforçar el servei d’Obstetrícia per garantir una atenció segura a mares i nadons.
El text aprovat també subratlla la importància del factor humà de l’Hospital de Manacor i reconeix la professionalitat, la proximitat i el compromís del personal sanitari, tot advertint que aquests valors no poden suplir indefinidament la manca de recursos. Així mateix, es considera que l’obertura del Centre de Salut de sa Torre amb atenció 24 hores contribuiria a descongestionar el servei d’Urgències de l’hospital, especialment en horari nocturn.
Mitjançant aquesta moció, el Ple de l’Ajuntament de Manacor acorda instar el Govern de les Illes Balears i la Conselleria de Salut a enfortir la xarxa sanitària pública, garantint els recursos humans, materials i tecnològics necessaris; reclamar el ple funcionament de tots els serveis de l’Hospital de Manacor com a centre de referència del Llevant i el Migjorn; exigir una resposta clara i efectiva a les demandes dels professionals sanitaris; i traslladar aquests acords a les institucions competents. Finalment, el Ple vol reconèixer explícitament la tasca dels professionals de l’Hospital de Manacor i fer arribar aquests acords tant als treballadors com als usuaris del centre.


- La Asociación de Vecinos de Cala Magrana, Anguila, Mendia y Estany d’en Mas quiere manifestar su profunda preocupación y malestar ante el estado de abandono que sufren nuestras urbanizaciones y espacios públicos
- L'Ajuntament de Manacor presenta el Juliol Jove 2026 amb excursions, esports i nits temàtiques per a adolescents d’entre 12 i 16 anys. Les places per a tallers i excursions són limitades
- Santanyí conclou el curs dels tallers de memòria amb un reconeixement a la implicació de la gent gran
- Los talleres deportivos «Súma’t» del Consell de Mallorca llegan a más de 42.000 alumnos el curso 2025-26, con nuevas temáticas como escalada o recorridos GR
- Galmés y Amate visitan las obras de reforma de dos edificios catalogados y el nuevo aparcamiento público de Sant Joan ejecutados con fondos del Consell de Mallorca, 960.000 € del Plan de Obras y Servicios
- L'ASM dóna cobertura a la concentració en suport a l'expresident del Parlament, Baltasar Picornell
- VOX APRUEBA LA TOMA EN CONSIDERACIÓN DE LA PROPOSICIÓN DE LEY DE PROHIBICIÓN DEL BURKA Y EL NIQAB EN LAS ISLAS BALEARES
- El Ayuntamiento de Inca ha celebrado la I Feria de Bienestar Animal, una iniciativa surgida del Consejo de Niños que ha reunido a entidades, asociaciones, centros educativos y ciudadanía
- PortsIB jornada de limpieza del litoral y del fondo marino en la bahía de Portocolom en Felanitx, ha permitido retirar 587 kg de residuos y 1.300 colillas de distintos puntos de la costa y del medio marino
- MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR.HYROSTRONG
1

























Sí
No




















