
el-pi.com 09/09/2025 - 14:26:01 | ![]() ![]() |
El Pi exigeix la creació d’una policia autonòmica per garantir la seguretat a les Illes Balears
Salas denuncia la passivitat del PP i del Govern Balear i alerta que “Mallorca no pot continuar sent la frontera oblidada d’Europa”
El Pi – Proposta per les Illes ha registrat una moció al Ple del Consell de Mallorca per exigir la creació d’una policia autonòmica pròpia a les Illes Balears. La formació defensa que és l’única via per garantir una gestió eficaç i adaptada a la realitat insular davant l’augment de la inseguretat i el col·lapse que viuen les forces de seguretat estatals.
El portaveu d’El Pi al Consell, Antoni Salas, ha estat contundent: “Ja n’hi ha prou d’esperar miracles de Madrid”, assegura. “El PP i el Govern balear s’han limitat a repetir les mateixes demandes de sempre, sense cap resultat. Nosaltres deim basta: Mallorca i les Illes necessiten una policia pròpia, pensada en clau balear i al servei de la nostra gent.”
La formació recorda que l’Estatut d’Autonomia permet la creació d’un cos policial propi, com ja tenen altres comunitats com Catalunya o el País Basc, i denuncia la manca de valentia de les institucions actuals. “El temps ha demostrat que la passivitat i les excuses només ens han condemnat a ser una terra desprotegida. El Pi proposa solucions reals i duradores, no pedaços”, ha afegit Salas.
La moció d’El Pi insta el Govern balear a iniciar immediatament els treballs tècnics i jurídics per desplegar una policia autonòmica, crear una comissió d’experts per definir el model i dotar de recursos pressupostaris el nou cos. També demana reforçar de manera urgent els efectius de Guàrdia Civil i Policia Nacional, així com un increment del plus d’insularitat.
Per a Salas, la seguretat és un pilar irrenunciable per a la convivència i el futur de les Illes. “No podem continuar sent la frontera oblidada d’Europa. Necessitam una eina pròpia per protegir el que som i defensar els nostres ciutadans amb eficàcia i proximitat”, ha sentenciat.


- Felanitx estrena la reforma del pabellón deportivo Guillem Timoner con el apoyo de 318.000 € del Consell de Mallorca, renovación de la pista de parqué interior y de un cortinaje de separación automatizado
- Educació balear destina 2.350.000 € procedentes de los fondos del Plan Corresponsable para abaratar el servicio de escuela matinera. Esta medida beneficia a 183 centros y a 9.183 alumnos
- Carta al director: “Si hubiese seguridad jurídica y leyes justas el problema de la vivienda para alquilar o comprar se arreglaba en un día, la oferta sería desbordante y de sobra, pisos a miles”
- Sant Llorenç des Cardassar fa història.. Per 1ª vegada superam el 50% de recollida selectiva, arribant a un 54,57% el 2025. Aquest èxit és fruit de la implantació del Porta a Porta, de les campanyes informatives
- El Voleibol Manacor de Superliga cede en un intenso duelo ante Melilla, 1-3 en un encuentro intenso y cambiante, marcado por el pulso constante entre el bloqueo visitante y la eficacia ofensiva
- El Ayuntamiento de Son Servera ha aprobado el nuevo presupuesto municipal, que asciende a 18.583.811 €, un 5,6% más que el año pasado, sin incrementar la presión fiscal a la ciudadanía
- Las reservas hídricas de las Baleares aumentan hasta el 51 % en enero, Menorca, Artà, Manacor-Felanitx, Palma-Alcúdia, Tramuntana Nord, Tramuntana Sud, Eivissa y Formentera, estables
- Carta al director: “En la Vía Portugal de Manacor no hay visibilidad ni correcta movilidad desde que se estaciona en el centro y en batería, ayer otro accidente y van docenas en un año”
- IV CONCIERTO SOLIDARIO DE GOSPEL A BENEFICIO DE PROJECTE HOME BALEARS EN LA IGLESIA DE SANT FRANCESC DE PALMA
- El Consell de Mallorca impulsa una formación estratégica para reforzar el comercio de proximidad y potenciar el consumo de producto local en los municipios














































