
premsaeuib 24/11/2025 - 14:37:06 | ![]() ![]() |

ESQUERRA UNIDA CELEBRA LA SEVA ASSEMBLEA DE MALLORCA I ESCULL A ANA ORDOÑEZ COM A COORDINADORA
Elegida per unanimitat, Ordoñez obre una nova etapa centrada en donar resposta a la massificació turística, la destrucció del territori i la necessitat d’un habitatge digne.
Aquest dissabte, Esquerra Unida ha celebrat al Centre Es Flassaders la seva Assemblea de Mallorca, en què Ana Ordoñez ha estat escollida nova coordinadora de l’organització per unanimitat dels assistents. Amb aquesta elecció, s’inicia una etapa centrada en Mallorca com a subjecte polític i territorial, amb l’objectiu de reforçar la presència d’Esquerra Unida al territori.
"Ens enfrontem a una etapa política difícil, amb una dreta que domina els espais institucionals i imposa un discurs reaccionari. És hora de reafirmar els nostres valors i construir una alternativa clara, unitària i d’esquerres per a Mallorca." ha declarat Ordoñez en el seu discurs.
Entre els reptes principals que identifica la nova coordinadora hi ha, l’emergència habitacional, la crisi ecològica, la massificació turística, una gestió de la immigració sense vulnerar els drets humans i el retrocés de la llengua i cultura pròpies.
Esquerra Unida reafirma així el seu compromís amb la justícia social, l’ecologia, el feminisme i el republicanisme, apostant per una Mallorca més justa, sostenible i amb veu pròpia.


- Puntos a tratar del orden del día del Pleno de Manacor: Reversión concesión piscina municipal; 5 mociones políticas; Despedida de la edil Carme Gomila; Ruegos y preguntas
- Preguntas al Pleno del PP de Manacor y Moción: Temporal marítimo, desperfectos; Arrecife romano de Porto Cristo y el punto verde; Rehabilitación de calles y asfaltado general
- Esteban Sureda y VOX Manacor defenderán en el Pleno el blindaje institucional de la fiesta de Sant Antoni y Sa Revetla, y reclamará plazas de parking frente a las farmacias
- Preguntas al Pleno de VOX Manacor: Plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo abandonada; Poca intensidad en la farolas de Santa Catalina y Es Creuers; Subvención de 300.000 € del Consell de Mallorca?
- El Consell de Mallorca participa en la presentación del Año Blai Bonet en la Generalitat de Catalunya
- ALMENYS 190.000 PERSONES DE LES ILLES BALEARS QUEDEN AL MARGE DE LA BONANÇA ECONÒMICA I LABORAL
- El diputado Agustín Buades pide a la presidenta Prohens que *retire el decreto* de registro de facultativos objetores de conciencia en la pacrtica de abortos
- Detienen a una mujer en Manacor por agredir a su pareja y enviarle a 2 hombres para amenazarle si no retomaba la relación con ella, si no vuelves conmigo te denuncio por malos tratos, le gritó
- El Govern presenta la nueva promoción del IBAVI de 12 viviendas de protección pública de Artà para residentes menores de 35 años, con un mínimo de 15 años de residencia en el municipio
- Coalició PER MALLORCA defineix el seu full de ruta en el Consell Polític amb una prioritat clara: "ELS RESIDENTS PRIMER”.














































