
AGENCIA MANACORNOTICIAS 27/06/2026 - 03:13:00 | ![]() ![]() |

![]() | La Serra és molt més que un paisatge excepcional: és el llegat viu de generacions que, amb esforç i dedicació, han contribuït a conservar-lo fins avui. |
Una pinzellada a la memòria. 15 anys de la Serra de Tramuntana com a Patrimoni Mundial. Aquest any commemoram el 15è aniversari de la declaració de la Serra de Tramuntana com a Patrimoni Mundial de la UNESCO en la categoria de Paisatge Cultural.
Un reconeixement internacional que va posar en valor un territori únic, modelat al llarg dels segles per la relació entre les persones i el seu entorn. La Serra és molt més que un paisatge excepcional: és el llegat viu de generacions que, amb esforç i dedicació, han contribuït a conservar-lo fins avui.
Margers, pagesos, ramaders, agricultors, pescadors, propietaris i treballadors han deixat la seva empremta en aquesta gran obra col·lectiva. Una obra construïda dia rere dia, pinzellada a pinzellada, que continua viva i en constant evolució.
Per celebrar aquest aniversari, el Consell de Mallorca impulsa la campanya «Una pinzellada a la memòria. 15 anys, Patrimoni Mundial», un homenatge a totes les persones que han fet possible la preservació dels valors que varen conduir a la declaració de la UNESCO i que continuen mantenint viu aquest paisatge cultural excepcional.
Un programa per redescobrir la Serra. Entre els mesos de juny i juliol, la Serra de Tramuntana acollirà un ampli programa d'activitats obertes a tots els públics. Concerts, exposicions, visites guiades, jornades de portes obertes, propostes gastronòmiques, activitats culturals i divulgatives convidaran a descobrir i viure la Serra des de noves perspectives.
Una oportunitat per celebrar el passat, reconèixer el present i continuar construint el futur d'un patrimoni que és de tots. Per assistir a les activitats, s'ha de reservar entrada prèviament a ticketib.com. Els esdeveniments indicats com a entrada oberta no ho requereixen.


- El Consell reune a los regidores y técnicos municipales responsables del área de juventud de la isla en una jornada de trabajo enmarcada en el proceso de elaboración del I Plan Insular en Mallorca
- Rodrigo Monteiro, pólvora de presente y futuro
- Los centros de salud de Baleares disponen de un protocolo para detectar malnutrición en personas mayores de 70 años. Se estima que entre un 20% y un 30% de ellos/as están en riesgo de sufrirla
- El Fòrum de la Societat Civil fa una crida a la participació en la manifestació "Mallorca Al Límit" del 26 de juliol a Palma
- La Banda Municipal de Música de Santanyí fa vibrar el Camp d'Esports amb l'espectacle 'Symphonic Rock'
- Comunicat de premsa sobre les agressions d'aquest cap de setmana a Santa Maria
- PIMEM-Restauración rechaza el nuevo proyecto de ley antitabaco del Gobierno y lo califica de medida desproporcionada
- El Govern alerta de un episodio de polvo africano que afecta a la calidad del aire en todas las islas. Se recomienda reducir los esfuerzos prolongados o intensos al aire libre, ser rigurosos
- El Judo Renshinkan Manacor y Llevant hace concentraciones en Menorca y Badajoz, los seleccionados de Tecnificación Mallorca tuvieron la oportunidad de disfrutar estos días de 2 seminarios
- El Consell de Mallorca reúne a los ayuntamientos para avanzar en la elaboración del I Plan Insular de Juventud


























Sí
No



















