
manacor.org 14/11/2025 - 13:54:01 | ![]() ![]() |

Manacor enceta la commemoració de l’Any Llompart amb una proposta que uneix poesia, natura i experimentació sonora
L’Ajuntament de Manacor, mitjançant l’Escola de Mallorquí i la Institució Pública Antoni M. Alcover, s’afegeix a la commemoració de l’Any Josep Maria Llompart amb un programa que reivindica la figura del poeta i la vigència de la seva obra des de mirades contemporànies, creatives i pedagògiques. L’objectiu és acostar Llompart a nous públics i fer dialogar la seva poesia amb els llenguatges actuals.
Bateguen Atzavares
La proposta principal és Bateguen Atzavares, un espectacle del duo d’electrovers Jansky, que revisita l’obra llompartiana a partir d’una relectura ecoacústica i experimental. L’acte tendrà lloc dia 22 de novembre a les 19.00 h a la Institució Pública Antoni Maria Alcover, és d’entrada lliure i accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
Bateguen Atzavares és una reinterpretació en directe d’una selecció de poemes de Josep Maria Llompart a partir de sons naturals, enregistraments de paisatge sonor i la convivència escènica amb plantes vives. A l’escenari, la veu i els versos de Laia Malo dialoguen amb els paisatges acústics construïts per Jaume Reus, creant un ecosistema efímer de textures, ritmes i imatges que connecta l’univers llompartià amb la natura que el travessa.
La proposta parteix de sons reals —pluja, mussols, plantes, vent, aigua o ultrasons d’animals— enregistrats en espais vinculats al poeta, com el Parc Natural de Mondragó, el Cap des Pinar o entorns urbans emblemàtics de Palma. La performance incorpora també instruments com la flauta travessera i l’ús de loops que juguen amb les tries lingüístiques i els ritmes poètics.
Jansky, amb una trajectòria internacional consolidada i presentat en festivals de prestigi com Sónar, Eurosonic o la Biennal de Venècia, oferirà una experiència única que combina música electrònica, poesia i investigació sonora.
Constel·lació Llompart
Els actes continuaran del 2 al 13 de març amb l’exposició Constel·lació Llompart a la Institució Pública Antoni M. Alcover, una proposta que aprofundeix en la figura, l’obra i les connexions creatives del poeta.
L’exposició itinerant Constel·lació Llompart, mostra la figura polièdrica de Llompart —poeta, prosista, crític literari, traductor, editor, professor, dinamitzador cultural i activista polític— i recull la seva vida i obra a través de sis plafons amb material gràfic i textos del poeta i sobre el poeta, oferint un recorregut pels seus llegats més brillants i pels seus compromisos humans i literaris.
El comissariat de l’exposició és de Jaume C. Pons Alorda per a la Institució de les Lletres Catalanes.
Un homenatge compartit
Amb aquesta programació, Manacor s’afegeix a la commemoració de l’Any Llompart amb una mirada que combina la divulgació literària, l’experimentació artística i la participació educativa. La iniciativa permet conèixer millor l’obra d’un dels pilars humans i literaris més destacats de la literatura catalana.


- El Voleibol Manacor de Superliga le ha ganado 3-1 al Valencia, eso supone mantener la tercera plaza de la clasificación general (25/18, 21/25, 25/19 y 25-21), muy animado
- El Consell de Mallorca refuerza el control del cangrejo azul para combatir la proliferación de esta especie invasora, 1.000 pescadores han participado en la extracción de ejemplares con 15.000 capturas
- VOX BALEARES NO ASISTIRÁ AL ACTO INSTITUCIONAL DEL DÍA DE LA CONSTITUCIÓN ORGANIZADO POR LA DELEGACIÓN DEL GOBIERNO
- Carta al director: “Tenemos en Manacor los mismos servicios, equipamientos e infraestructuras que cuando éramos 30.000 habitantes y eso que ahora residimos al menos 50.000 censados”
- El Consell de Mallorca impulsa un nuevo procedimiento que reducirá el periodo de tramitación de expedientes e incrementa la presión contra la oferta turística ilegal
- Aprobación definitiva del Plan de Gestión Ética de Colonias Felinas del municipio de Manacor, se considera gato comunitario a aquel individuo de la especie Felis catus, que vive en libertad
- Sacan a licitación la 2ª fase de la ampliación del IES Damià Huguet en Campos, con un presupuesto superior a 3,1 millones de €, contempla 12 nuevas aulas y espacios complementarios
- Els Premis Literaris Vila de Santanyí creen el Premi Blai Bonet de pensament contemporani en el centenari del seu naixement
- VOX EN MANACOR LLEVARÁ AL PLENO EL ABANDONO DE LAS AVENIDAS DE LA CIUDAD Y EL DETERIORO DEL CEIP MITJA DE MAR DE PORTO CRISTO
- Opinión: La noche de los cristales rotos de la OCB Manacor ante la decisión de cancelar la conferencia de la historiadora Laura Miró, preocupante retroceso en la promoción de la libertad












































