
AGENCIA MANACORNOTICIAS 22/10/2026 - 04:28:00 | ![]() ![]() |

![]() | Avícola Son Perot i Avícola Ballester reiteren el seu compromís ferm amb la legalitat, el benestar animal i la qualitat dels seus productes, i avisen que arribaran fins a les últimes conseqüències legals |
COMUNICAT: Avícola Son Perot i Avícola Ballester emprendran accions legals, penals i civils davant la campanya de difamació i falsedats d'entitats animalistes. Acció contra Kike Gimeno per acusacions falses: Les empreses presentaran avui dijous una demanda de conciliació contra el Sr. Gimeno per desaconsellar el consum d'ous de Son Perot sota la falsa premissa d'una contaminació per salmonel·losi, advertint d'accions penals. Escrit a la Fiscalia: Davant la manca de constància de denúncies formals als jutjats, s'ha registrat un escrit davant la Fiscalia per esclarir l'origen de les informacions i defensar amb contundència la legalitat de l'activitat.
Davant la campanya de difusió d'informacions falses i el constant assetjament orientat a danyar el bon nom, la reputació corporativa i el model de producció de proximitat (Km0) per part de determinades entitats animalistes, Avícola Son Perot (ASP) i Avícola Ballester (AB) manifesten amb total contundència el següent:
1. Demanda contra el Sr. Kike Gimeno per alertes falses de salmonel·losi: Les companyies denuncien públicament la campanya de desinformació impulsada per entitats animalistes que busquen notorietat a costa de perjudicar la imatge de negocis consolidats. De manera específica, avui dijous s'interposarà una demanda de conciliació contra el Sr. Kike Gimeno per haver difós manifestacions absolutament falses, arribant a desaconsellar activament entre els consumidors la compra d'ous de Son Perot, sota l'excusa infundada d'una presumpta salmonel·losi. Se l'adverteix expressament que, en cas de no retractar-se de manera immediata, s'emprendran accions penals contra la seva persona per calúmnies i danys greus a la salut pública i comercial.
2. Sobre la salmonel·la i la resposta ferma davant qualsevol incidència passada: Amb l'objectiu de tallar de soca-rel qualsevol intent de manipulació, cal recordar que la Salmonella és un bacteri que pot trobar-se en múltiples entorns oberts o superfícies del medi ambient. En aquest sentit, quant a un episodi passat en què es va detectar la presència d'aquest bacteri de manera totalment aïllada en el ventilador d'una granja de Son Perot, cal destacar que es va actuar de manera immediata i rigorosa, aplicant els protocols sanitaris pertinents per erradicar-la de forma absoluta i immediata. Aquesta ràpida capacitat de reacció demostra l’eficiència del sistema d'autocontrol instal·lat. Utilitzar un fet passat, ja resolt i controlat, per llançar alarmismes falsos i desaconsellar el consum actual només respon a una intenció clara de desinformar i malmetre el sector primari.
3. Sense constància formal de denúncies i actuació davant la Fiscalia: Fins al moment, no consta que s'hagi presentat cap denúncia judicial formal contra Avícola Ballester ni tampoc contra Avícola Son Perot per part d'aquests grups. Per tal de garantir la transparència absoluta, el passat dimarts es va presentar un escrit davant la Fiscalia en nom de les dues companyies per tal d'esbrinar el contingut de qualsevol actuació i emprendre, si escau, accions legals, incloses les penals, contra qui resulti responsable d'aquesta maniobra.
4. Inspecció de la Conselleria: El passat dimarts, la Conselleria va inspeccionar presencialment la totalitat de les instal·lacions de Son Perot, com ve sent habitual i de forma periòdica. El departament autonòmic va qualificar de satisfactòries i amb subsanacions puntuals, les actes d’inspecció 0016729 corresponent a Es Caparó, la 0016728, relativa a Mirabó i per últim, la 0010942 a veure amb la granja de Ses Cisternes.
5. Antecedents: Arxivament judicial previ i demanda vigent: Com que no és la primera vegada que es pateix un assetjament d'aquesta naturalesa, cal recordar que: L'única denúncia interposada l’any 2025 sobre la granja de Llucmajor, contra ASP, va ser sobreseguda i arxivada pel Jutjat d'Instrucció, un cop la Guàrdia Civil va descartar absolutament qualsevol indici de criminalitat, provant-se que no va existir cap il·lícit penal.
Fa mesos que vam interposar una demanda sobre drets fonamentals contra Diario de Prensa Digital, SL (societat que explota eldiario.es) per haver publicat fets rotundament falsos (com la inventada sanció de 200.100 euros a ASP, que és objectivament falsa). Confiem que la Justícia, amb els seus temps, corregirà aquesta greu desviació de la realitat que ens ha perjudicat.
6. Cap a una reclamació per danys i perjudicis: Fins ara, la nostra prioritat ha estat treballar en silenci i mantenir una actitud de deixar fer, sense entrar en polèmiques publicitàries cercades a costa del nostre prestigi. Estam treballant en la interposició d'una acció civil de reclamació de danys i perjudicis ocasionats per la publicació continuada de notícies sense fonament. Avícola Son Perot i Avícola Ballester reiteren el seu compromís ferm amb la legalitat, el benestar animal i la qualitat dels seus productes, i avisen que arribaran fins a les últimes conseqüències legals per protegir els seus treballadors, clients i consumidors front a qualsevol atac infundat.


- El Ayuntamiento de Sant Llorenç des Cardassar saca a licitación las obras para cambiar el agua potable por agua de mar en las duchas y lavapiés de las playas, por 155.546 €
- Anuncio del acuerdo del Pleno del Ayuntamiento de Manacor, de 13 de octubre de 2026, por el que se adoptan los acuerdos organizativos de la Corporación a raíz del cambio de Alcaldía
- Avícola Son Perot i Avícola Ballester emprendran accions legals, penals i civils davant la campanya de difamació i falsedats d'entitats animalistes. Acció contra Kike Gimeno per acusacions falses
- FIET 2026 convierte a Vilafranca en el epicentro de las artes escénicas infantiles y juveniles
- La Mancomunitat del Pla acull una delegació de viticultors de l’Alt Penedès per compartir experiències i conèixer de prop la viticultura mallorquina
- Carmen Planas seguirá en el Comité Ejecutivo de CEOE y como presidenta de la Comisión de RSE de la patronal nacional
- El Consell de Mallorca refuerza la formación especializada en protección a la infancia y apoyo a las familias
- L'Ajuntament inicia les obres de deu passos de vianants elevats al municipi. L’actuació té un pressupost de gairebé 300.000 € i contempla deu punts de Manacor, Porto Cristo i Cala Murada
- Nebrija Mallorca da voz a la salud mental junto a la Associació Estel de Llevant
- ConectaBalear, nuevo patrocinador principal del Club Bàsquet Manacor

























Sí
No



















