
AGENCIA MANACORNOTICIAS 01/06/2026 - 16:38:47 | ![]() ![]() |

![]() | Albert Díaz i interpretada per músics de destacada trajectòria internacional. El programa unirà les fantasies per a piano de Mozart amb el Concert per a piano i orquestra núm. 1 de Chopin |
Inclàssic 2026 oferirà sis concerts gratuïts per apropar la música clàssica i de cambra a tots els públics. El festival se celebrarà entre el 5 de juny i el 3 de juliol i oferirà una programació que recorre des del barroc europeu fins a la música contemporània, amb artistes i formacions de referència.
L’Ajuntament d’Inca ha presentat avui una nova edició d’Inclàssic, el cicle de música clàssica i de cambra consolidat com una de les cites destacades de la temporada cultural a les Illes Balears. Entre el 5 de juny i el 3 de juliol de 2026, el festival oferirà sis concerts gratuïts que combinaran grans obres del repertori universal amb propostes singulars que connecten patrimoni, cultura i proximitat.
«En aquesta nova edició apostam per una programació de qualitat que combina grans obres del repertori universal amb experiències musicals properes i emocionals», ha destacat la regidora de Cultura, Alice Weber, durant la presentació del festival.
Així doncs, el 5 de juny arranca Inclàssic 2026 amb Acadèmia 1830 i el programa «La influència de la música religiosa italiana a la cort dels Borbons al segle XVIII». La formació, creada l’any 2011 i especialitzada en la difusió del repertori clàssic per a cor i orquestra, interpretarà obres de José de Torres, José de Nebra, Antonio Vivaldi i Domenico Scarlatti. El concert comptarà amb la participació del contratenor Oriol Roses i la direcció de Fernando Marina.
L’endemà, 6 de juny, serà el torn del pianista i compositor David Gómez, que presentarà «Un piano i 1.000 espelmes», una experiència íntima i immersiva basada en composicions originals. Amb més de vint anys de trajectòria internacional, Gómez transformarà l’escenari en un espai de sensibilitat i proximitat, on la música i la llum de les espelmes crearan una atmosfera única.
El 12 de juny, Art Vocal Ensemble protagonitzarà el concert «Bach, Cantates de la interioritat», centrat en tres cantates de Johann Sebastian Bach i una obra de Jan Dismas Zelenka. La vetllada inclourà també la conferència Reptes científics a l’Europa de Bach, a càrrec del professor i divulgador Josep Lluís Pol, que aprofundirà en la relació entre música, matemàtiques i pensament racional en l’obra del compositor alemany.
La programació continuarà el 19 de juny amb «De la fantasia al gran romanticisme», una proposta dirigida des del piano per Albert Díaz i interpretada per músics de destacada trajectòria internacional. El programa unirà les fantasies per a piano de Mozart amb el Concert per a piano i orquestra núm. 1 de Chopin, oferint un recorregut que va de la subtilesa dramàtica del classicisme fins a la intensitat lírica i virtuosa del romanticisme.
El 26 de juny, el protagonisme serà per a l’Orfeó L’Harpa d’Inca, que interpretarà el «Magnificat de John Rutter» amb la participació de les solistes Marcela Inguanzo i Svitlana Bens. Es tracta d’una obra de gran força espiritual i brillantor coral que combina la tradició litúrgica amb un llenguatge contemporani i que s’ha convertit en una de les peces més apreciades del repertori coral actual.
Finalment, el festival es clourà el 3 de juliol amb «De la dansa a l’elegia. El viatge poètic del trio amb piano», interpretat per un trio internacional fundat recentment a Graz (Àustria) i format per Nedim Fejzič, Núria Aragón i Yingyun Chiang. El programa inclourà obres de Mel Bonis, Gabriel Fauré, Serguei Rakhmàninov i Dmitri Xostakóvitx. Tots els concerts són d’entrada lliure i gratuïta. La programació completa es pot consultar a www.incaciutat.com.


- El presidente Galmés visita la residencia de Campos y destaca los 5 millones de euros que el Consell destina este año a las residencias municipales
- Todos los jueves de 9 a 14:00 horas Mercado de Verano en el Paseo de la Sirena de Porto Cristo: Bisutería, abanicos, retratos, zumos, ropa, artesanía, perlas, buñuelos, empanadas, orellanas, arte
- El Consell de Mallorca reúne a una cuarentena de entidades en la segunda Mesa de Entidades de Voluntariado
- Baleares sigue recudiendo el desempleo anual en mayo (-6,9%) por encima de la media nacional
- El Teatre Principal de Santanyí acollirà una mostra pública del projecte xilè CROP en el marc de les residències internacionals impulsades entre Mallorca i Xile
- Porto Cristo acull la segona edició del cicle MÀR Poètic de l’11 al 14 de juny. Poesia, música, dansa i les arts visuals dialogaran amb la mar i amb l’univers de Miquel Àngel Riera
- Felanitx. L’Ajuntament detecta fuites internes en els domicilis particulars gràcies a la instal·lació de quasi 4.000 comptadors digitals d’aigua. La inversió ha tengut un cost total d’1,7 milions
- Inaugurado el primer mural de temática deportiva en el Polideportivo de Son Servera con la intervención artística creada por el alumnado de 1º de Bachillerato Artístico del IES Puig de Sa Font
- L'Ajuntament de Manacor col·labora amb l'associació Ben Amics en la celebració de l'Orgull 2026 i acollirà tres dels actes destacats de la programació d'enguany, reafirmant així el seu compromís
- Relleu a la Junta Directiva del Club Bàsquet Manacor. La candidatura encapçalada per en Tomàs Bosch va prendre possessió dels diferents càrrecs directius i, a partir d'ara, serà l'encarregada de liderar

























Sí
No




















