
ib.ccoo.es 03/02/2026 - 11:52:59 | ![]() ![]() |
Necessitem feines de tot l’any, no sols en temporada alta
Les dades quantitatives de mercat de treball de les Illes Balears continuen essent bones, però a CCOO advertim que ara s’ha de treballar per la qualitat de l’ocupació. Les empresàries i empresaris han d’invertir en la transformació dels seus negocis per a que puguin ser sostenibles tot l’any i han d’atendre a les necessitats de la classe treballadora.
Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Economia Social, al mes de gener l’atur registrat es xifra en 28.045 persones. Respecte al mes de desembre l’atur ha baixat en termes absoluts en -1.260 persones mentre la variació relativa ha estat del -4,30%. Pel que fa a la variació anual, tenim una disminució del -5,13% amb un total de -1.515 aturats menys que al mes de gener del 2025. L’atur de les illes disminueix en contra del que passa a l’estat. És l’única regió d’Espanya, juntament amb Ceuta, on el nombre de desocupats respecte del mes passat descendeix.
Pel que fa al sectors d’activitat econòmica, la baixada de l’atur es produeix en els sectors de serveis (-1.104), construcció (-93), indústria (-36) i sense ocupació anterior (-39), i puja a agricultura (+12).
En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, les dades mostren una mitjana mensual de 491.750 afiliacions, el seu nombre disminueix mensualment un -1,71% (-8.560) mentre la variació anual augmenta en un +2,26% (+10.882).
Quant al tipus d’ocupació, del total dels 20.013 contractes signats, el 65,90% són indefinits i, per tant, podem dir que el nostre mercat laboral continua essent més estable.
Les xifres que es publiquen avui mostren la situació del mercat laboral illenc en època de rebaixes i baixa activitat turística. També reflecteixen que encara que hem viscut una temporada turística excel·lent, ara mateix hi ha un nombre important de persones en situació de desocupació, i al mateix temps el nombre d’afiliacions baixa. Això és característic d’una economia amb una acusada estacionalitat com la nostra, ja que el nombre d’afiliacions a la Seguretat Social ha disminuït en 178.810 persones, si ho comparem amb el mes de juliol del 2025, en plena temporada turística.
Amb aquestes dades, des del sindicat insistim en la necessitat de mantenir la nostra activitat econòmica durant tot l’any. Els treballadors i treballadores pateixen cobrant rendes més baixes, ja que han de recórrer a les prestacions o subsidis, mentre els empresaris no ho veu repercutit en el seu compte de resultats per que no ha de pagar les nòmines fora de temporada.
No veiem per part de les empreses una voluntat de transformació del nostre model econòmic cap a un sistema més sostenible, en el que tothom hi pugui guanyar. És l’hora de que les empresàries i empresaris inverteixin en la transformació dels seus negocis per a que puguin ser sostenibles tot l’any. El model econòmic actual només beneficia a l’empresariat que maximitza els seus beneficis mentre deixa a les persones treballadores en la subsistència durant una part important de l’any.
En definitiva, si volem tenir uns bons resultats, que satisfacin a la majoria, necessitem unes ocupacions de més qualitat que abandonin la temporalitat. És urgent abordar totes aquestes qüestions si volem que les nostres illes sigui un lloc amable per a la classe treballadora. Les empreses també ho necessiten, ja que sense persones treballadores no hi ha negoci.


- CAMPANYA NO I PUNT!,CAMPANYA NO SIGUIS ASE!.CAMPANYA MULLA'T PER L'ESCLEROSI MÚLTIPLE
- El PP defiende un traslado de residuos con todas las garantías y que permitirá bajar un 10 % la tarifa a los mallorquines
- El Hospital de Inca ya dispone de un sistema de taquillas inteligentes para la dispensación de medicación hospitalaria. Se envia un código numérico por SMS al paciente, tendrá 48 horas para recogerla
- Baleares ralentiza la caída del paro anual en junio (-4,1%) por debajo de la media nacional
- Hospitales Parque e Institutos Nebrija lanzan cuatro becas para estudiar el Grado en Enfermería en el curso 2026-2027
- El presidente del Consell recibe a los galardonados de Gala del Comercio de Mallorca 2026
- Hijos Predilectos e Ilustres de Manacor: Rafel Ferrer Massanet, Llorenç Ginard Gomila, Antoni Tugores Manresa, Gabriel Barceló Bover, Catalina Sureda Fons, Elena Gómez Servera, y Petra Munar Fullana
- El exjugador del Palma Futsal dirigirá la nueva Escuela de Tecnificación de la Fundació Miquel Jaume y se incorporará al cuerpo técnico del Juvenil División de Honor del Fisiomedia Manacor
- La Asociación de Vecinos de Cala Anguila, Mandia, Romántica denuncia la inacción del Ayuntamiento de Manacor ante un problema que afecta a la higiene y al bienestar; deficiente gestión de los residuos urbanos
- Inca: A la barriada de Crist Rei, els dies 3,4 i 5 de juliol hi haurà el tradicional sopar a la fresca, activitats infantils, animació musical i karaoke, entre altres activitats, donen el tret de sortida al calendari de festes












































