
ajsantanyi.net 27/04/2026 - 09:35:51 | ![]() ![]() |

Santanyí esdevé el cor de les lletres amb el lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026
Ahir dissabte, 25 d’abril, el Teatre Principal de Santanyí va acollir la Gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026. La vetllada, marcada per l’efervescència de la literatura catalana contemporània, va servir per consolidar uns guardons amb una llarga trajectòria i una forta projecció de futur.
L’acte, conduït per la periodista Margalida Mateu, va entrellaçar el veredicte dels jurats amb un sentit homenatge a figures cabdals de les lletres santanyineres com Bernat Vidal i Tomàs, Antoni Vidal Ferrando i, de manera especial enguany, a Blai Bonet. La gala va fusionar literatura i música amb les actuacions de Tiu Herrero i Miquela Lladó.
Com a novetat destacada, el Departament de Cultura ha incorporat enguany el I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig), coincidint amb el centenari del naixement de l’escriptor santanyiner. Els guanyadors d'aquesta edició han estat:
XLI Premi Bernat Vidal i Tomàs de poesia: COMPOST present_quasi_constant, de Quela Servera Turnes.
IX Premi Antoni Vidal Ferrando de narrativa: Una novel·leta porno, de Jovi Lozano-Seser.
V Premi Vila de Santanyí de teatre: «F» en el xat, de David Sánchez Pacheco.
I Premi Blai Bonet de pensament contemporani (assaig): Vestigis. Laberint amb pare en flames, de Lucia Pietrelli.
Cada autor va rebre el guardó elaborat amb pedra de Santanyí per l’escultor local Miquel Ferrer. Les obres es publicaran amb AdiA Edicions i es presentaran el pròxim 18 de juliol, durant les festes de Sant Jaume 2026.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha subratllat: “El potencial d’aquesta gala com a espai de trobada evidencia el gran interès per les lletres que hi ha al poble i consolida el municipi com un referent cultural dins el panorama literari”.
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha destacat que “els Premis són fruit d’una trajectòria sòlida i compromesa amb la llengua, i enguany reforçam aquest camí amb nous guardons que responen als reptes culturals contemporanis”.
Amb aquesta nova edició, l'Ajuntament de Santanyí reafirma el seu compromís amb la creació i la projecció del talent literari actual.


- Fridays For Future Mallorca crítica el finançament de dos events turístics-esportius amb l’ecotaxa
- El Govern continúa las actuaciones de mantenimiento de los torrentes de las Illes Balears, Sineu, Sant Joan, Pina, Maria de la Salut, ses Planes en Sant Llorenç des Cardassar, Ibiza, Menorca
- Santanyí ho té tot a punt per a la celebració del Canal'Art i Sa Fira 2026
- Gabinete de Psicología Vila de Paz de Manacor organiza una jornada de música y testimonios en primera persona para romper el estigma en salud mental, tendrá lugar el 7 de noviembre a las 19:00 horas
- La manacorina Carme Gomila podría encabezar la candidatura de la izquierda alternativa de Baleares al Congreso y ser diputada en las elecciones generales por Sumar, Ara Més, (EU)
- L'Espai 36 de Sant Llorenç des Cardassar ha acollit avui la presentació oficial de la tercera edició del BrodArt 2026, un projecte impulsat pel Museu del Brodat i el Teixit, per als dies 23, 24 i 25 d'octubre
- El Consell de Govern declara proyecto de especial interés estratégico el futuro CIFP de Cala Millor, y contratan el servicio de seguridad y vigilancia del Hospital Comarcal de Inca, y VPO en Felanitx, Petra
- Manacor necesitaría entorno a 141 agentes para mantener la misma proporción de efectivos por habitante que tenía en 2008. Hace 18 años con 39.434 residentes tenía 103 policías locales y ahora somos 54.000 almas
- El sindicato ANPE reclama al Gobierno central salido de las urnas recuperar la jubilación anticipada voluntaria a los 60 años para todos los docentes de la enseñanza pública
- Plantillas deficitarias y discriminación retributiva caracterizan a las nuevas Oficinas de Justicia en el municipio que han sustituido a los Juzgados de Paz












































