
AGENCIA MANACORNOTICIAS 27/02/2026 - 16:49:51 | ![]() ![]() |

![]() | Enguany, el 8M es dedica a les dones vinculades al sector turístic, i també s’ha programat un homenatge especial a Antònia Matamalas al Claustre de Sant Vicenç Ferrer dia 21 de març. |
Manacor presenta L’Ebranzida 2026 amb 27 actes per omplir els carrers de cultura i feminisme durant tot el mes de març. El Claustre de Sant Vicenç Ferrer ha acollit aquest divendres la presentació del programa en motiu del 8M, que inclou exposicions, concerts, teatre, xerrades i activitats a Manacor i Porto Cristo, entre el 3 i el 28 de març.
L’Ajuntament de Manacor ha presentat aquest divendres de matí, al Claustre de Sant Vicenç Ferrer, la programació de L’Ebranzida 2026, el conjunt d’actes del març feminista organitzats amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones. L’acte ha comptat amb la participació de la delegada d’Igualtat, Joana Maria Llull; el batle de Manacor, Miquel Oliver; representants del Col·lectiu de Dones de Llevant; la fotògrafa Núria Sánchez; l’artista Sara Fernández; el col·lectiu Pescatruis i la tècnica d’Igualtat, Laura Socias.
El programa ha comptat amb la col·laboració de La Tangenta, començarà el 3 de març i s’allargarà fins dia 28, inclou 27 activitats, pràcticament un acte per dia, amb una aposta clara per omplir l’espai públic de contingut, cultura i pensament crític.
La delegada d’Igualtat, Joana Maria Llull, ha destacat que “hem construït aquest programa amb una idea molt clara: ocupar l’espai públic, posar-hi debat, cultura i feminisme, i fer-ho des de la mirada de dona”. Llull ha remarcat que carrers i places “no són només un escenari, sinó punts de trobada d’una ciutadania activa i compromesa”.
Dues exposicions centrals: DIVERSA i Abric i Coratge. Una de les peces clau d’aquesta edició és l’exposició col·lectiva DIVERSA, coordinada per l’artista Sara Fernández, que implicarà més de 120 dones creadores. La mostra s’inaugurarà el 7 de març al Claustre de Sant Vicenç Ferrer i es podrà visitar fins dia 27. Inclourà més de 80 obres creades per dones amb perfils molt diversos: artistes consolidades, dones que creen per primera vegada, participants individuals i col·lectius.
Fernández ha subratllat el caràcter transformador del projecte: “Només el fet de generar aquest espai de creació personal ja és revolucionari. És un experiment col·lectiu que dona veu a dones molt diverses i que ens reforça”.
L’altra gran aposta és Abric i Coratge, de la fotògrafa Núria Sánchez, una exposició que visibilitza tasques de cura sovint silenciades, com el postpart o el dol perinatal.
S’han seleccionat 14 fotografies que s’exposaran en diferents punts de Manacor - com la façana de l’Ajuntament, la plaça de ses Verdures, l’Espai Na Camel·la o l’Escola Municipal de Mallorquí - amb l’objectiu de treure aquests temes al carrer i situar-los al centre del debat públic.
Música, pensament i activitats per a tots els públics. El programa combina també propostes culturals i espais de reflexió. Entre els concerts destacats hi ha l’actuació d’Anna Andreu (13 de març), que presentarà el seu nou disc Vigília; el concert infantil de la Fada Despistada (14 de març) una actuació de Júlia Parera en nou format i el concert de Júlia Colom, el de Maria Antònia Roses i Umbra, a més del concert coordinat per Bàrbara Duran en homenatge a Antònia Matamalas.
També s’ha programat una xerrada de la historiadora de l’Art Judith Méndez sobre la presència de les dones al cànon artístic i una revisió de la història de l’Art amb perspectiva de gènere. Així mateix, el programa inclou les obres teatrals 'Plenipausa' (Teatre de Manacor), 'Úter Medea' (Sala La Fornal), 'De la sal de la ferida n'he fet un tatuatge' (Casa de Cultura de Porto Cristo) i 'Microteatre per a la dona', de l'IES Manacor.
El paper del teixit associatiu. La presentació ha volgut reconèixer especialment la tasca del Col·lectiu de Dones de Llevant, pioner en l’ocupació reivindicativa de l’espai públic a la plaça de les Perleres cada 8 de març. El col·lectiu organitza quatre actes, entre els quals destaca l’acte central del 8 de març a les 11 h, amb la col·locació de la Placa de Dones i Turisme, actuacions musicals i ball de bot amb l’Agrupació de Sa Torre.
Enguany, el 8M es dedica a les dones vinculades al sector turístic, i també s’ha programat un homenatge especial a Antònia Matamalas al Claustre de Sant Vicenç Ferrer dia 21 de març. El programa també inclou activitats a Porto Cristo, amb la participació del col·lectiu Pescatruis, que organitza un taller de defensa personal, un cafè intergeneracional sobre el cicle vital de les dones, un taller de tote bags, un recital de poesia i un concert.
Un març feminista amb activitats a Manacor i Porto Cristo i obert a tothom. L’Ebranzida 2026 aposta per activitats a Manacor i Porto Cristo, i per una programació pensada per arribar a públics diversos. Porto Cristo se suma a L’Ebranzida 2026 amb una programació que combina reflexió, arts escèniques i música, i que consolida el caràcter descentralitzat del març feminista.
El 8 de març, a la Casa del Mar (sala de dalt), tendrà lloc una projecció de vídeos amb cafè intergeneracional (16.30 h – 18.30 h), organitzada per Pescatruis. La proposta vol generar un espai de trobada entre dones de diferents edats per compartir experiències i mirades sobre el cicle vital i les vivències femenines.
El mateix dia, el Centre de Cultura de Porto Cristo acollirà a les 20.00 h l’obra de teatre ‘De la sal de la ferida n’he fet un tatuatge’, amb col·loqui posterior amb l’actriu Núria Sbert i el director i dramaturg Manel I. Serrano. L’activitat està organitzada per l’Ajuntament de Manacor.
El programa inclou també, el 20 de març a les 18.00 h a la Casa de Cultura de Porto Cristo, un recital de poesia de Maria Monserrat seguit del concert de Carme Vives, organitzat per Pescatruis, que posa l’accent en la creació artística femenina i la paraula com a eina de transformació.
“Volem música que ens emocioni, però també espais que ens facin pensar. Una comunitat forta és aquella que celebra, però també la que dialoga i es qüestiona”, ha conclòs la delegada d’Igualtat, Joana Maria Llull, tot convidant la ciutadania a participar activament dels actes i a “sortir al carrer per reivindicar un Manacor feminista”.


- PIMECO RECLAMA MESURES URGENTS DAVANT UNES REBAIXES DECEBEDORES
- 230.000 escolares participan en los Programas de Educación en Valores de Aldeas Infantiles SOS
- Properes activitats que realitzarem a la Institució Pública Antoni M. Alcover
- La recogida selectiva en Inca crece casi 9 puntos tras la ampliación del puerta a puerta y asciende al 43%, el aumento de todas las fracciones reciclables son una muestra evidente de la implicación de los vecinos
- El Voleibol Manacor retoma la Liga ante Teruel tras conquistar la Copa del Rey en la Superliga Masculina tras un momento histórico para el club del Llevant de Mallorca
- El Voleibol Manacor de Superliga será recibido por la presidenta del Govern de les Illes Balears Margalida Prohens, a las 18:00 horas, tras ganar con solvencia la Copa del Rey 2026
- Manacor: “Sa Bàscula Art Gellery” a partir de dia 12 de març fins dia 27. Inauguració a les 19h. Interioritats proposa una mirada cap a l’interior fins a les carns, una pintura multicapa
- Hay 30 días de plazo: Exposición pública de los padrones correspondientes a la tasa por licencia de uso y explotación de auto-taxi, puestos de venta mercado semanal de Manacor y Porto Cristo ejercicio 2026
- El Consell de Mallorca ha presentado en Berlín la Ruta de la Moda Artesana de Mallorca como nueva propuesta turística cultural de la isla, con Carolina Cerezuela
- La vivienda (o la falta de ésta) “se ha convertido en el foco de atención y el problema social más acuciante que vive Baleares”, ha señalado el secretario general de CAEB, Sergio Bertrán


























Sí
No


















