
AGENCIA MANACORNOTICIAS 14/01/2021 - 10:21:00 | ![]() ![]() |

![]() | La regidora de medi ambient, Catalina Soler puntualitza «enguany serà un any de transició cap a una posada en marxa del servei de recollida de fems porta a porta. Hi ha molts de municipis que ja funcionen |
L'Ajuntament de Felanitx canvia i reubica contenidors de fems al municipi fins a la posada en marxa de la recollida porta a porta el 2022. En total es tenen 50 contenidors que es distribuiran a diferents zones on s'ha fet malbé aquests recipients. Seran els darrers que se substituiran, al terme municipal, a l'espera que l'any 2022 s'iniciï el servei de recollida porta a porta.
Des de l'àrea de medi ambient de l'Ajuntament de Felanitx s'està canviant, reubicant i reforçant diferents punts d'aportació amb aquests nous contenidors que s'han rebut per part de l'empresa concessionària de fems.
S'han reforçat diferents punts a Es Carritxó, la via de Cintura de Felanitx o a Son Prohens entre d'altres. De moment s'han substituït 15 contenidors romputs al carrer Rocaberti, Passeig Ramon Llull, Serral, Estrella o Santanyí a Felanitx; a la carretera Cas Concos i Es Carritxó al punt del monòlit, devora el puig de sa Quarantena o al carrer Tamarells a Portocolom. S'han reubicat alguns punts d'àrea d'aportació al carrer Tintorera i davant els closos, una petició i reivindicació dels veïns que feia temps ho demanaven.
La regidora de medi ambient, Catalina Soler puntualitza «enguany serà un any de transició cap a una posada en marxa del servei de recollida de fems porta a porta. Hi ha molts de municipis que ja funcionen d'aquesta manera i a Felanitx no podem ser menys. Farem diferents campanyes de conscienciació perquè la població sigui responsable amb els horaris per treure els fems. Els contenidors desapareixeran, al seu lloc hi haurà àrees d'aportació i el porta a porta».
L'Ajuntament demana a la ciutadania que emprin els contenidors de rebuig pel rebuig. Un contenidor no és un abocador ni s'hi pot tirar restes d'obra o terra. Recordar a la ciutadania que els fems es pot treure als contenidors a partir de les 18 h cada dia exceptuant els dilluns.
Felanitx sol·licita al Govern que revisi el decret i permeti als comerços on hi ha mercat dominical tenir obert al públic. L'Ajuntament de Felanitx demana a la presidenta que permeti obrir el petit comerç el diumenge, ja que a Felanitx hi ha el mercat i els comerciants tenen oportunitat de fer les seves vendes.
En el decret publicat aquest dimarts per part del Govern Balear i que ja està en vigor s'adopten mesures temporals i excepcionals per raó de salut pública per a la contenció de la COVID-19 a Mallorca.
D'aquest, s'extreu que en matèria d'activitat comercial els establiments de comerç minorista amb una superfície d'exposició i venda al públic inferior als 700 m² a l'Illa de Mallorca han de reduir la capacitat al 30 % de l'habitual i han de romandre tancats els diumenges i festius.
Per aquest motiu, el batle de Felanitx Jaume Monserrat ha manifestat «hem demanat al Govern que revisi i permeti al petit comerç de Felanitx obrir els seus establiments en diumenge. A la Vila tenim el mercat dominical i els comerciants aprofiten aquest dia per obrir portes.
Entenem que s'han d'evitar aglomeracions, el mercat és a l'aire lliure, es respecten les mesures marcades per les autoritats sanitàries i els comerços al poble també n'han pres consciència». L'Ajuntament de Felanitx sol·licita al Govern que revisi i permeti tenir obert els comerços els dies 17 i 24 de gener.


- Preguntas del PP de Manacor al Plenario: Pancarta en el balcón gastos; Carpas para bares y restaurantes; 2 coordinadoras nuevas
- DIA INTERNACIONAL DE LES DONES. 8 de març.
- El Govern iniciará una nueva promoción de 9 VPO en Inca por 5,5 millones de € que se suma a la de 54 actualmente en obras; total son 63
- El PP presentará iniciativas de apoyo a SOS Turismo en el Parlament, los Consells y los municipios de Balears
- PIMEM exige discriminación positiva a Madrid en el reparto de los 11.000 millones destinados a turismo
- APIB premiará con 3.500 euros los mejores trabajos periodísticos
- El Govern exclou de la vaccinació el personal de conservatoris, centres d’adults i escoles d’idiomes
- Recordatori actes dia de la dona a Felanitx
- Els municipis mallorquins duran a terme projectes de sostenibilitat i eficiència urbana per un valor de 39,5 milions d’euros
- La Federació de Centres Infantils 0-3 muestra su preocupación por la falta de información sobre el plan de vacunación