Le dijeron de todo a la portavoz del centro derecha local María Antonia Sansó,
El PP de Manacor vota NO al Plan General y se tiran a la yugular de su portavoz El Pi y PSOE y le dicen de todo a María Antonia Sansó por su negativa
Causó sorpresa entre los muchos militantes del PP que ocupaban la Sala de Plenos, los cuales no entendían porque había que votar si o si la nueva propuesta urbanística.
AGENCIA MANACORNOTICIAS 05/11/2019 - 07:10:50
De las 926 alegaciones se han estimado por completo 138 de ellas las cueles se han incluido en la nueva norma urbanística, se han desestimado 350 propuestas y demandas, y se han estimado parcialmente las 399 restantes.

El Partido Popular (PP) de Manacor votó anoche en solitario en contra de la Aprobación Provisional del Plan General de Manacor y se tiraron a la yugular por su decisión el PSOE y El Pi y le dijeron de todo a la portavoz del centro derecha local María Antonia Sansó, palabras muy gruesas rozando las malas formas, lo que causó sorpresa entre los muchos militantes del PP que ocupaban la Sala de Plenos, los cuales no entendían porque había que votar si o si la nueva propuesta urbanística.

La histórica aprobación provisional contó con los votos a favor de MÉS-Esquerra, PSOE, Unidas/Podemos, El Pi y AIPC-SyS, un total de 17 regidores de 21, solo votó en contra el PP de Manacor que tiene 4 concejales. En cuanto anunció Sansó su voto negativo, recibió la fuerte reprimenda de la anterior delegada de Urbanismo Isabel Febrer, y remató la bronca la actual responsable Núria Hinojosa, ambas pidieron que rectificasen y diesen el si. Era un día histórico y no se permitía que nadie desentonase, se esperaba unanimidad. Prohibido votar en contra.

La histórica aprobación provisional contó con los votos a favor de MÉS-Esquerra, PSOE, Unidas/Podemos, El Pi y AIPC-SyS, un total de 17 regidores de 21, solo votó en contra el PP de Manacor que tiene 4.

Al margen de la censura al PP por votar contrario al resto de partidos, el Plan General (PG) salió adelante como estaba previsto con una mayoría holgada. La ponente Hinojosa explicó con todo lujo de detalles la nueva normativa urbanística del municipio, los cambios. Se entierran por fin las Normas Subsidiarias y Complementarias de 1980, completamente obsoletas. Todos los vecinos/as que quieran conocer las intervenciones pueden hacerlo en la página web del Ayuntamiento de Manacor en el vídeo del Plenario del 4 de noviembre a las 19:00h. .

De las 926 alegaciones se han estimado por completo 138 de ellas las cueles se han incluido en la nueva norma urbanística, se han desestimado 350 propuestas y demandas, y se han estimado parcialmente las 399 restantes. Se incluye en el PG un Plan Especial para el Centro Histórico y se autorizarán rehabilitaciones en los pisos denominados inadecuados. En las edificaciones inacabadas del centro se autorizarán Viviendas de Protección Oficial (VPO) y otras aplicaciones y usos. Se admitirán cambios y modificaciones puntuales en el futuro antes de la aprobación definitiva.

El Nuevo PG desvela que la Urbanización Son Talent que se hace por compensación, pasa a ser por Cooperación, un sistema que solucionará los problemas existentes con los solares y ocupaciones. Un urbanizable de Fartaritx será un parque verde en la zona de los molinos y se recupera el vial central de la playa Es Domingos. Habrá un parque verde multiusos en la manzana de la antigua factoría de Perlas Majórica en el barrio de Es Creuers.

Se trata según la izquierda de Manacor el mejor Plan General posible y pretende ser el principio de un largo recorrido donde hay apartados como la Memoria Ciudadana, Medidas, Resumen Modificaciones, Normativas, Estudios, Catálogos, Planos, Fichas del Planeamiento, Parte Técnica, Objetivos del Modelo. Todo podrá consultarse sin excepción. Se abre a los residentes un nuevo mundo y a partir de ahora todas las aportaciones serán tenidas en cuenta y si este PG se queda anticuado se cambia. Serán los ciudadanos los que marquen el ritmo. 

MANACOR PLA GENERAL. Aquest dilluns migdia s’ha dut a terme a l’Ajuntament de Manacor la roda de premsa referent a l’aprovació del Pla General d’Ordenació Urbana del municipi. La sala de premsa de l’Ajuntament s’ha omplert per escoltar a la regidora d’Urbanisme, Núria Hinojosa, al batle, Miquel Oliver, i a Carles Grimalt, unes hores abans del ple municipal en que es sotmetrà a votació el Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU). Hinojosa, exercint de portaveu, ha volgut exposar les darreres qüestions importants referents al pla, explicar la proposta que es durà a ple i respondre als mitjans.

El Pla General, que ha rebut el vistiplau de més de trenta informes d’organismes competents i que inclou fins a 926 al·legacions fruit de la participació popular , suposa una eina que marca com serà el Manacor del futur, una eina en la recerca d’un municipi més proper i amable i, en definitiva, del benefici col·lectiu.

En primer lloc, és un eina per la sostenibilitat, perquè redueix el sostre d’habitants de 207.664 – marcats a les Normes Subsidiàries de 1980 – a 74.783. Un sostre de població que s’ajusta a la realitat del municipi amb una previsió de creixement sostenible, en concordança amb les superfícies de zona verda, equipaments i recursos (aigua i sanejament). També ho és perquè amplia la protecció mediambiental i paisatgística i estableix una nova categoria a la franja de la costa: Àrees Naturals d’Especial Interès Municipal (ANEI-M).

I en segon lloc, el Pla General marca un nou model de ciutat. Per un costat, inclou un Pla Especial pel Centre Històric de Manacor i un Pla Director de l’Espai Públic, i per l’altra, estableix els molins de Fartàritx i l’entorn de l’antiga fàbrica de Majòrica com a nous parcs urbans; tot acostant al centre els pulmons del municipi.

És evident que per a tothom no serà el millor dels plans generals possibles, però és el millor punt de partida per preparar el municipi del futur. En aquest sentit no aprovar-lo és tornar sis anys enrere i quedar amb unes Normes Subsidiàries de 1980 obsoletes en molts d’aspectes, tot retornant al municipi projectat per a 207.664 habitants i a les zones dimensionades per aquesta població, que podria suposar la ruina econòmica del municipi si els propietaris forsassin l’expropiació. Segons marca el mateix Pla, la revisió d’aquest es durà a terme una vegada passats dotze anys, o bé una vegada s’assoleixi el 85% del sostre de població marcat, o bé per voluntat política de la majoria de la corporació municipal.

La regidora d’Urbanisme, Núria Hinojosa, ha volgut deixar clar que “hi ha tres aportacions clares del govern d’esquerres, tot tenint en compte que no es podien fer canvis substancials sinó es volia tornar a la casella zero”. En concret, ha fet referència al Pla d’Acció que es destinarà a afavorir l’accés a l’habitatge i la millora del paisatge urbà, a la introducció del sistema de cooperació, en el que l’Ajuntament ha de dur el lideratge a l’hora desenvolupar Son Talent i Fartàritx, i al vial d’accés a la platja dels Domingos, que ens permetrà la seva conservació i el fet de garantir.

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado


20
12
GORRIO
Uy uy uy uy que ja han arribat a aquestes pagines es clasistes que trien qui es mereixedor de viure o de morir com a s’Alemania den Hitler. Ho dic per un comentari d’un subjecte tildant a la Sra. Febrer i a la Sra. Hinojosa de “casa baixa”. Supos que na Bel i na Nuria ja li han agrait q7e les deixi seguir visquent gracies a la seva inmensa clemencia. Hi ha comentar8s que retraten als seus a7tors en que f8rmin amb un nom fals o pseudonim. Son patetics.
Estorat
Hola ocell, I tu, que supos que tens sa sang blava, amb que te afecta aquest PG per posarte amb sa familia de na Bel??? Supos que no seras tant valent de dir aixo a le cara dels afectats.
Carme
A na Maria. Potser que d'aquí quatre anys tornem a l'oposició. Però aquest quatre anys férem que Manacor torni a ser l'orgull com a cap de la comarca, cosa que voltros en tots aquest anys de governs conservadors heu tirat a baix. I de na Bel per mi no acaba de ser de fiar. Del PP a anat al PI i si aquest partit no li convé el dia de demà acabara a afiliar-se a un altre. Es una professional de la política, per cert com a molts.
joan
no me lo creo infundios, a nadie le regalan el sueldo, otra cosa es que trabajase para su mentor politico de entonces. Por lo menos no se le conoce ninguna chapuza, a otros si se les manda a casa y le regalamos el sueldo el Ayuntamiento gana millones por su ausencia, eso tambien. Bel no hagas caso, hay muy mala gent
petra 2
bel febrer curranta?? sabes de lo que hablas? sabes cuantos años estuvo cobrando del ayuntamiento y aun no saben lo que hizo? eso es vivir del cuento!!! estuvo cuatro años sin hacer absolutamente nada...
maties
lleva razon bel febrer, el PP ha sido comparsa del anterior PGOU de la mano de exalcalde Rossello, no presento alegacion alguna y estaba a muerte con el proyecto si llega a venir de Palma, por eso ahora es una contradiccion reñegar del Plan General aunque lo presente el PSOE, maria antonia quien te ha engañado, no parece para ti, el PP de Manacor, esta mal asesorado
Mateu
Ahhhh se Misterete que mos conexem tosts e Manacor!!!!!! Un poc mes de respecte e le señora Maria Antonia Sanso que val mes que tú y ne Hinojosa juntes...
Ocell
I quines formes voleu de gent de casa baixa. S'educació s'aprèn a ca seva, no a s'escola o s'universitat.
MANACORI
Ja es casualitat aprovar un PGOU que principalment ha elaborat una persona que no te ni idea, segons diu en Xisco. En Xisco si que te idees de tot, sa seve principal deu ser “si un milió de mosques mengen merda, sa merda es bona. Au valent ves a descansar que deus tenir mal de cap
Jo també hi era
vergonyoses ses intervencions de na Bel Febrer i de na Nuria Hinojosa. El PP va deixar molt clar que al 2016 va votar a favor per urgència, ara simplement volen un Pla general millor que no perjudiqui a tothom. Es va notar que tots saben que és un mal pla, d'aquí tots es nirvis d'ahir vespre